Granit Fonder

Kontakt

Granit Fonder AB

Telefon: 08-588 927 80

Försäljning: Anders Åström
Mobil: 070 580 05 66
E-post: anders.astrom@granitfonder.se

Klagomålsansvarig: Anders Nilsson
Telefon: 08-588 927 88
E-post: anders.nilsson@granitfonder.se

Compliance: Nicole Personned (Uppdragsavtal med FCG Compliance & Risk)
Telefon: +46(0)766 39 48 47.
E-post: nicole.personne@fcg.se
 

Synpunkter och klagomål

Det viktigaste för oss är att du som kund ska känna dig nöjd med oss. Skulle du ändå inte vara nöjd ombeds du följa instruktionerna nedan för att reklamera eller klaga på något.

Reklamation
Om du skulle känna dig missnöjd med något är du alltid välkommen att framför dina synpunkter till Granit Fonder. Ofta kan det handla om ett missförstånd eller att fakta saknas. Det är viktigt att du som kund tar kontakt med oss snarast möjligt om något inte stämmer. Det ökar möjligheterna att hitta en gemensam lösning på problemet.

Klagomål
Om du som kund efter detta ändå inte känner dig nöjd kan du kontakta: Klagomålsansvarig, Granit Fonder AB, Grev Turegatan 14, 114 46 Stockholm. Klagomålet ska framföras skriftligen. Handläggningen underlättas om du som kund bifogar din dokumentation av ärendet i form av kopia på teckningsanmälan, avräkningsnota, minnesanteckningar etc. Klagomålsansvarig hos Granit Fonder är VD Anders Nilsson.

Ytterliggare vägledning:

Konsumenternas Bankbyrå
Ibland kan man vilja vända sig till någon utomstående part. Om du önskar diskutera ditt ärende med någon utomstående är du välkommen att ta kontakt med Konsumenternas Bank- och finansbyrå. www.konsumentbankbyran.se

Kommunala konsumentvägledare
Som kund kan du också vända dig till den kommunala konsumentvägledaren i din kommun. Konsumentverket svarar inte på enskilda frågor och ingriper inte i enskilda tvister, men kommunala konsumentvägledare arbetar i nära kontakt med Konsumentverket och kan ge värdefulla råd i enskilda tvister och ärenden. Telefonnummer och e-postadress till lokala vägledare går att finna på deras hemsida. www.konsumentvagledare.konsumentverket.se

Allmänna reklamationsnämnden
Skulle ditt klagomålsärende fortfarande inte resultera i ett tillfredsställande resultat har du möjlighet att göra en skriftlig anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). För att ARN ska kunna ta upp ärendet krävs det att ditt krav överstiger ett visst minimibelopp. En anmälan till ARN skall ske inom sex månader från det att Granit Fonder första gången helt eller delvis avvisat ditt anspråk. Från ARN ges rekommendationer om hur tvisten mellan dig och Granit Fonder bör lösas. www.arn.se

Prövning i domstol
Slutligen kan du även vända dig till domstol med en stämningsansökan mot Granit Fonder. I ett sådant läge bör du anlita ett ombud som kan bistå med nödvändig hjälp i processen samt göra en bedömning av ärendet och utsikterna för framgång i tvisten.